lördag 2 januari 2010

Årssammanfattning 2009

Gjorde du något 2009 som du aldrig gjort förut?
  • Ja, jag blev gravid och besökte New York.
Höll du några av dina nyårslöften?
  • Kommer inte ens ihåg om jag avlade några. I år har jag avlagt ett i alla fall: Att vara den bästa mamman jag kan vara till vår bebis.
Vilka länder besökte du?
  • Tyskland, USA och Finland.
Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010?
  • Mer sol, värme och bad till sommaren. Och vår bebis! Men honom saknar jag ju inte, bara längtar efter.
Är det något du fick för mkt av under 2009?
  • Graviditetskrämpor (läs: illamående). Och regn!
Största misstaget?
  • Att åka på ridlägret i Björneröd. Bortkastad tid och bortkastade pengar. Värdelöst.
Har du varit sjuk eller skadat dig?
  • Matförgiftning - trodde jag skulle dö.
Bästa köpet?
  • Mer Abercrombie & Fitch-kläder.
Vad spenderade du mest pengar på?
  • Resan till New York, och den var ändå inte så farligt dyr faktiskt.
Gjorde någon dig riktigt glad?
  • Min familj, mina vänner och min make. Som alltid. Och bebisen i magen.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2009?
  • Alla Backstreet Boys-klassiker som spelades på konserten. Och alla Ace of Base-klassiker som vi lyssnade på under vistelsen ute i skärgården tillsammans med Lotta och Jonas.
Årets bästa skivor?
  • This is us. Enda skivan jag lyssnat på.
Bästa spelningen?
  • Doh, Backstreet Boys of course!
Bästa festen?
  • Man kanske inte kan kalla det fest direkt, men kvällen ute i skärgården med Lotta och Jonas var ju tipptopp förstås - med vin, musik och snacks.
Var du gladare eller ledsnare under 2009 jämfört med tidigare år?
  • Det har varierat ganska mycket över året. Tidvis har jag mått riktigt dåligt och tidvis har jag varit väldigt lycklig.
Var tillbringade du julen?
  • Hos svärföräldrarna i Skellefteå. Konstigt och annorlunda, men bekant och mysigt ändå.
Blev du kär 2009?
  • Ja, i Edward Cullen {#lang_emotions_heart} Och så är jag alltid kär i min make.
Hur många one night stands?
  • Tänka sig - inte ett enda! {#lang_emotions_surprised}
Favoritprogram på TV?
  • Grey's Anatomy. Många tårar har det blivit under året.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av 2009?
  • Det tror jag inte. Vet inte om det finns någon som jag verkligen hatar?
Bästa boken du läste 2009?
  • Twilight och New Moon. Utan tvekan. Besatthet kallas det visst.
Bästa klädstilen?
  • Byxor som inte klämmer åt runt magen och tröjor som framhäver magen.
Bästa sms:et?
  • Hmm, inget som jag har lagt på minnet direkt.
Största musikaliska upptäckten?
  • Erik Grönwall, Tove Östman Styrke och Calle Kristiansson.
Något du önskade dig och fick?
  • Ett plus på stickan och en kamera.
Årets bästa filmer?
  • Twilight och New Moon. Utan tvekan. Flera gånger om. Twilight kom i och för sig 2008, men jag såg den inte förrän 2009. Besatthet var ordet ja.
Årets sämsta film?
  • Jag minns inte om jag sett någon riktigt dålig film i år. Det har liksom inte blivit så mycket film överhuvudtaget känns det som.
Vad gjorde du på din födelsedag?
  • Lunchdejtade med mamma och middagsdejtade med maken. Det var en riktig toppenfödelsedag med strålande sol och sensommarvärme.
Finns det någonting som skulle gjort ditt 2009 ännu bättre?
  • Mindre illamående under den första delen av graviditeten. Och mer pengar.
Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
  • Ångestbenägen och sprudlande lycklig.
Vad fick dig att må bra?
  • Min familj, som alltid. Och alla mina cravings: tunnbrödrullar, körsbärstomater, clementiner, apelsiner, hårdbrödmackor med leverpastej och smörgåsgurka, julskinka, crispies och stuvad spenat, toast och mycket mer.
Vilken kändis var du mest sugen på?
  • Robert Pattinson {#lang_emotions_heart} Oh My God. And that's it.
Årets rädsla?
  • Rädslan för missfall när jag började blöda i vecka 12-13. Och rädslan för hur livet kommer te sig som förälder.
Årets tjat?
  • Tjatet från maken om disken. Suck. Vi har ju diskmaskin!
Årets jobbigaste?
  • Ångestattacker följt av ett samtal med en mycket speciell läkare.
Vem saknade du?
  • Kissekatterna förstås, när vi har varit bortresta.
De bästa nya människorna du träffade?
  • Vet inte om jag träffat så många nya människor som lämnat något större intryck på mig?
En värdefull läxa du lärt dig 2009?
  • Gå inte till Scanias vårdcentral om du behöver hjälp med psykiska besvär.
Citera en sångtext som summerar ditt år.
  • New York, New York.

Ja, jag vet hur fånig jag här som nämnt Edward Cullen/Robert Pattinson och Twilight/New Moon på fyra ställen i den här listan. Men det bjuder jag på.

2 kommentarer:

Therese sa...

Vilken skoj årssammanfattning. Ha det gott vännen. Kram

Anonym sa...

Du bjuder på många skratt :). Ditt nyårslöfte vet jag att du kommer klara med glans. Älskar dig!

Puss puss/M