söndag 13 december 2009

Granen har intagit sin plats

Då var granen klädd då, sent igårkväll. Jag pyntade, Myran sparkades och maken tittade på film. Någon gång runt 01.00 blev den klar, efter en hel del raseriutbrott från min sida. Så går det när stubinen till och med är ännu kortare än vanligt pga alla hormoner som rusar runt i kroppen (jo, sånt kan man skylla på när man är gravid).


Nu ska jag iväg och handla för att sedan sätta igång med julgodisbakandet. 10 sorter ser det ut att bli, vilket innebär att jag bland annat måste köpa hem 2,5 kilo choklad och 1 liter vispgrädde. Tur att man inte är ensam som ska äta upp allt.

Förresten såg jag just att min gamla historielärare Göran var med i Vem vet mest i veckan, det är lite tufft. Heja Göran!

5 kommentarer:

Therese sa...

Åh så fin gran, du har gjort ett strålande jobb. Så gott med julgodis, önskar jag vore lite intresserad av att göra sånt också, men jag är mest intresserad av att äta =). Ha det gott vännen. Kram

olatidman sa...

vad tycker du om jämställdhet?

Anonym sa...

Kom ihåg att ta med lite godis till mig mé :)

Bild på Myran önskas

Puss puss/M

Linda sa...

God jul vännen!

Kram

Nena in da USandA sa...

Merry X-mas och grattis till Myran! Lycka till med graviditeten! :)