onsdag 2 september 2009

Grillad katt? Någon?

Isadora har olika självmordsuppdrag för sig. Ett av de vanligast förekommande är tuggandet på sladdar. Det är också det hon ägnat sig åt idag.

För en stund sedan satt jag i soffan och knappade på datorn som jag hade satt på laddning. Helt plötsligt säger det ”POFF!” och det börjar lukta bränt i hela rummet. Ser mig över axeln och där sitter Isadora med sladden precis framför sig. Jag tittar på henne och hon hoppar ner från stolen och rycker lite i benet men vandrar sedan därifrån helt oberörd.

Jag skyndade efter och lyfte upp katten – hela hon luktade smällare! Men det helt otroliga är att, trots att sladden var alldeles svartsotig på stället hon hade tuggat, så hade hon inte fått några men alls! Men vi kanske kan utgå ifrån att minst 1 av de 9 liven förbrukades? Sabla katt... Får gå och köpa en ny laddare senare i veckan.

Inga kommentarer: