tisdag 15 februari 2011

Mat

Jag är så less på mat. Jag orkar inte tänka på mat, än mindre bestämma vad vi ska äta den närmsta tiden. Pasta - blä. Sås - urk. Fisk - suck. Och så vidare.

Måste man verkligen äta? Jag menar, ska det verkligen vara nödvändigt? Vad hände med den tiden då man kunde hålla sig mätt på kärlek och vatten? Long gone...

Så jag satte mig och skrev en matlista igår i alla fall. Men ingen jäkla pasta. Blä.

Någon som har något gott, snabbt och icke pastabaserat recept att dela med sig av?

6 kommentarer:

Rebecca sa...

Vet inte vad ni gillar/inte gillar men jag gör storkok chili con carne ganska ofta. Proteinrikt, nyttigt och väldigt mättande!

Stek lök och nötfärs, blanda i krossade tomater, chilipulver eller färsk chili, mycket vitlök och lite vatten. Låt småkoka minst 20 minuter. Lägg i paprika och massa bönor och kikärtor. Låt småkoka fem minuter till. Servera med valfritt tillbehör, till exempel ris, sallad eller bröd.

Det tar kanske för lång tid? Men du kan göra mycket på en gång.

Angelica sa...

Jag älskar Chili con carne, men det blir inte av så ofta. Måste börja laga det oftare :-)

Anonym sa...

Å sen när gillar du inte pasta? Du väljer ju alltid en italiensk restaurant om du ska ut och äta och väl där så väljer du väl pasta 9 ggr av 10? Herregud pasta kan man ju inte leva utan :) Vad det gäller planeringsbiten och mat så är det helt värdelöst, har ingen fantasi what so ever.

Puss puss/M

Therese sa...

Håller med din mamma, pasta kan man inte leva utan. Gjorde en god fiskgryta idag men fisk var suck....inte lätt =). Hojta om du vill ha receptet ändå. Kramen

Sofie i San Francisco sa...

Tacos är ju skitgott!

Tova sa...

åh, själv har jag inte ätit pasta på 100 år känns det som, blev ganska sugen nu när jag läste faktiskt haha!

Är också grymt oinspirerad när det gäller matlagning; oftast tar vi bara frysta köttbitar eller laxfileer och steker tillsammans med grönsaker och hoummos/nån sås till. Eller wokat, då är det ju bara att slänga ned vad man har hemma för tillfället! :)