torsdag 18 december 2008

Rekordlite julpynt

Tror aldrig jag har varit med om att jag haft det så opyntat såhär nära jul. Jag menar, det är knappt en vecka kvar till julafton och allt jag lyckats få fram är stjärnorna i alla fönster, julgardiner samt adventsljusstaken på köksbordet. Inga tomtar, ingen gran – jo den lilla inne på toaletten – inget tomtelandskap, ingen julkrubba, inga juldukar och inget övrigt pynt. Skandal!

Jag är egentligen en sådan där som drar fram granen mycket tidigare än alla andra, inte en dag efter Lucia i alla fall. Jag älskar ju julgranar! Tomtar brukar finnas lite här och var och tomtelandskapet och julkrubban är mina favoritpyntsaker. Men i år har jag liksom inte orkat. Jag hade ruschen där på första advent, men sen är det som att luften pyst ur mig och jag inte orkat ta tag i det helt enkelt. Alltid finns det någon bortförklaring liksom, även om jag aldrig någonsin har behövt komma med några sådana förut.

En sån här har inte jag fixat...

Bakat har jag inte heller gjort, fast jag sagt i flera veckor att jag ska baka kanelbullar, godis och kakor. Det enda jag har gjort är att griljera en skinka, som dessutom är slut redan. Så det måste jag göra igen, typ nästa vecka kanske. Julgodis ska jag göra idag, så jag får någonting gjort i alla fall.

Hmm... Undrar om det blir någon jul i år?

Inga kommentarer: